Vai mans aicinājums ir būt pedagogam?
Paldies radiniecei, kura mani uzvedināja uz šī raksta tapšanu un ļoti ceru, ka mūsu saruna deva pārliecību par nākotnes sirds izvēli.
Pasaulē ir ļoti daudz profesiju un vienā dzīves posmā katrs ar to saskaras, kad jāpieņem viens no svarīgākajiem lēmumiem – kurā profesijas virzienā skatīties.
Paldies, vecākiem, kuri ieklausās un ieskatās bērnā, neuzspiežot savu gribu un ļauj bērnam pašam iet pa sevis izvēlēto ceļu.
Satiekoties ar šo meiteni, man ļoti patika viņas jautājums, kas diskusijas laikā tika izteikts: “Vai mans aicinājums ir būt pedagogam?” Neskatoties nekādus dziļākus aprēķinus, atbildēju: “Varbūt, tikai jāskatās vai visiem.” Uzreiz pretī man bija pretjautājums: “Kā tas ir domāts – vai visiem?” Es pasmaidīju un palūdzu viņai atcerēties skolotājus, kuri viņai ir bijuši šo gadu laikā, cik patiesībā no tiem viņa atceras ar sirds siltumu un pateicību. Atbilde:”Maz, tikai četri.” Pasmaidīju un teicu:”Tev ir paveicies! Paskatīsimies vai nākotnē kādam paveiksies ar tevi, ja gadījumā izvēlēsies pārstāvēt šo profesiju.”
Nestāstīšu detalizēti mūsu diskusiju, bet teikšu to, ka būšu patiesi priecīga, ja meitene paliks uzticīga šī brīža izvēlei, jo tādu skolotaju ir maz, kas spēj pielāgoties ikvienam bērnam, uzklausīt un just. Tie ir skolotāji, kuri NEKAD neteiks vecākiem par viņa bērnu, ka viņš ir hiperaktīvs vai ir ļoti lielas uzvedības problēmas utt. Tas ir cilvēks, kurš būs bērna draugs un paliks pozitīvās atmiņās uz mūžu.
Ne visi cilvēki, kas izvēlas pedagoga profesiju var visiem būt labi skolotāji. Labi skolotāji ir ūdens zīmju pārstāvji, jo viņi spēj pielāgoties pie jebkuras stihijas pārstāvja. Pārējo stihiju pārstāvji spēj sadarboties tikai savā starpā, respektīvi, viņi spējīgi izprast tikai savējos. Piemēram, ja pedagogs ir GAISA stihijas pārstāvis, bet skolnieks ir ZEME- problēmas garantētās abiem. Skolotājam liksies, ka bērns ir slinks un lēns, bet, savukārt, bērnam būs liegta iespēja izprast lietu un nonākt līdz gala rezultātam, jo pedagogam vairs nebūs pacietības gaidīt, viņš gribēs ņemt tālāk nākamo vielu. Ja skolotājs ir ZEMES pārstāvis un skolnieks UGUNS, tad šie bērna vecāki to vien dzirdes.. jūsu bērns ir hiperaktīvs. Ja pedagogs ir UGUNS pārstāvis un bērns GAISS, tad šajā kombinācijā skolotājs pārmetis par to, ka bērnam ir problēmas ar koncentrēšanos. Ja skolotājs ir ŪDENS, viņš spēs pielāgoties ik vienam, gluži kā tas notiek dabā. Ūdens+Zeme esot kopā veido citu struktūru – dubļus. Ūdens+Uguns esot kopā dzēš uguns liesmu, tāda veida mazinot draudus gan pašai ugunij, gan visai sabiedrības daļai, kas ir apkārt. Ūdens+Gaiss esot kopā var vienā virzienā kopā iet. Pavērojiet, kas notiek dabā, kad ir vējš un lietus. Viņi abi roku rokā iet vienā viezienā.
Mūsdienu skolās ir tendence dalīt klases, kur saliek dažāda veida stihijas pārstāvjus, bet klases audzinātājs ir viens. Ja klases audzinātājs ir ŪDENS stihijas pārstāvis, tad bērniem ir paveicies, viņš spēs ik katru bērnu saprast un just. Tas pats attiecas uz priekšmetu skolotājiem, ja viņš būs ŪDENS pārstāvis, viņš spēs rast pieeju savā mācību priekšmetā ikvienam bērnam. Sarežgītas lietas spēs izskaidrot vienkāršā veidā.
Vai tas ir iespējams mūsdienās? Jā, bet jāveic lielas reformas šajā jautājumā. Jautājums, vai mēs tam esam gatavi?
***
Patiesībā mums katram dzimšanas brīdī Visums piešķir ļoti daudz talantu un iespējas profesiju izvēlē, atliek tikai ieklausīties savā sirds balsī. Lai izdodas sadzirdēt!